vineri, 7 decembrie 2012

VASILE ȘELARU / VOTUL, O COMPONENTĂ A SPRITULUI DE A TE NUMI OM




Înaintea alegerilor, mjoritatea politicienilor suferă o schimbare majoră ”la suprafață nu la... față”. Deodată își amintesc de popor. Din păcate, această ”dragoste” durează până în secunda în care apar rezultatele alegerilor. Apoi, ei în ”Turnul de fildeș” iar noi, prostimea, cu necazurile noastre înfofoliți cu disperarea nevoilor traiului zilnic cu fețele schimonosite de griji. Așa arătăm noi, oamenii obișnuiți în vreme ce ei, cei care s-au înălțat în urma votului, nu sunt oameni obișnuiți, sunt zei timp de patru ani. Sigur, între aceștia există și câțiva, îi putem număra pe degetele de la o mână, care rămân neschimbați în raport cu poporul. Dar majoritatea aleșilor sunt în Olimpul Zeilor. De fiecare dată ni se vorbește de ”victorie”... Victoria împotriva cui?! În Parlament se votează după cum ”șeful” de grup ridică degetul. Astfel, cu greu un parlamentar își poate exprima propria voință. Tot ceea ce a promis în campania electorală în mare parte rămâne doar o... vorbă în vânt. Mă gândesc ce voi face pe 9 decembrie. Desgur că mă voi duce să votez, desigur că deja știu cu cine o să votez și de ce... Voi vota în ideea, nici măcar speranța, că instituțile statului nu vor mai fi la cheremul unor indivizi ci își vor îndeplini atribuțile conforma legii. Că poate nu vor mai fi forme fără fond. Cu această speranță am votat de fiecare dată și degeaba. Voi vota cu acest crez până când voi constata, eu și o mare majoritate o românilor, că vom avea instituții reale, cu indivizi care își cunosc rolul și rostul. Dar nici așa lucrurile nu se vor schimba prea mult. Îmi amintesc cum, cu ceva ani în urmă, mă aflam la Parchetul Brașov pentru o chestiune de principiu privind aplicarea legii. Procuroarea, o fătucă, mă sfinda pur și simplu. Era Dumnezeu pe pământ. Eu, un vierme stupid care solicitam aplicarea legii. Acești funcționari ai Justiției vor rămâne în continuare. Serviciile de informații, din zeci de instituții publice, vor fi ajutate de aceiași indivizi labili psihic, informatori numiți pompos colaboratori, care vor scoate la nevoie o legitimație cu te miri ce înscrisuri. Statul român este obtuz, nu își vede proprii cetățeni. La noi, în România nu există anarhiști, antiglobaliști... sau mai știu eu ce. Poporul este blând, mioritic, ușor de condus în turma supusă. Dar Nicolae Filimon ne transmite un mesaj peste timp: De atât lup și oaia mușcă! Atunci va fi vai și amar nu numai de lup dar și de păstori. Păstorii neamului. Însă, este știut, revolta poporului nu ține decât câteva minute. Și apoi... urmează aceiași blândețe. Cetățeanul român nu își cunoaște drepturile, el cunoaște doar supunerea. Nu la noi, la români, e și vorba ”capul plecat sabia nu-l taie...” Apoi, marea masă de misirupiști, dezinteresați de vot, crezând că politicul nu le influențează viața. Se înșeală. Politicul controlează absolut toul. Tot ce mișcă și nu mișcă, dacă vreți și morții. Și atunci de ce să nu te implici cel puțin odată la patru ani și să decizi ceva... orice. Dar să decizi tu, în numele tău, și nu un altul. Somnul românilor este profund și de natură istorică. ”Deșteaptă-te române!” a devenit un banal îndemn care nu are rezonanță în conștiința celui ce doarme... doarme din ignoranță. Și această ignoranță este fatală. Victimile ei sunt aceia care încă gândesc și judecă. Culmea este, de la o vreme tot am primit îndemnul de a nu îi judeca pe cei din jurul meu. dar eu îi judec după fapte, după vorbe, după atitudine. Dacă cineva se poartă precum o curvă, chiar dacă în esență nu este, eticheta va fi de curvă deoarce omul, oricare ar fi el, este judecat după comportament. Dacă cineva se poartă ca un savant, și în realitate este un prost, poți crede că este savant o vreme, dar mai devreme sau mai târziu se va devalua prostia din el. Eu cred că omul trebuie să judece, să analizeze și să se implice. Animalul nu. El este preocupat de hrană și de împerechere. Omul este deasupra. El este contemplație, meditație, vis, metafizică. Asta cred eu! Poate mă înșel, poate omul este doar un animal. Dacă este așa, eu zic ”pas” și îmi reneg specia. Mergeți la vot oameni buni, votați după cum vă dictează conștința. Acest gest, de a vota, vă dă aura umanității. Chiar dacă nu mai credeți în iluzii, chiar dacă politicienii devin zei imediat după alegeri, votul reprezintă o componentă din atitudinea fiecăruia față de propria esistență.





Niciun comentariu: